Το βίντεο κυκλοφόρησε ευρέως. Κάποιοι το βρήκαν χαριτωμένο. Περισσότεροι άνοστο. Θεωρώ ότι πρόκειται απλά για μια βλακεία και μπράβο στον διαφημιστή που πούλησε την ίδεα, δίδοντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Μερικά καρέ σκέψεων ήρθαν όταν είδα το βίντεο κ θέλω να τα μοιραστώ μαζί σας.
Εικόνα πρώτη
Περίπου 15 παιδάκια βρίσκονται στην αίθουσα την ώρα που ο δάσκαλος κάνει μάθημα περί των χωρών συναλλάσονται σε ευρώ. Εικόνα μάλλον ξένη με την πραγματικότητα, η οποία βρίσκει -πολλές φορές- μαθήτες να στοιβάζονται ανά τριάντα σε -πολλές φορές- ακατάλληλες αίθουσες.
Σκέψη δεύτερη
Πιθανότατα, ανάμεσα στα 15 παιδάκια του σποτ βρίσκονται τουλάχιστον 2-3 των οποίων ένας εκ των γονιών είναι άνεργος. Κι αυτό λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως στις ηλικίες 35-44 η ανεργία έχει πλέον σκαρφαλώσει στο 17,8%. Ίσως για αυτό κάποια από τα παιδάκια είναι συνοφρυωμένα πριν ακόμα ο δάσκαλος τελειώσει την απαρίθμηση των χωρών που βρίσκονται στο ευρώ.
Σκηνή τρίτη
Δεν είχαμε τη δυνατότητα να αποκομίσουμε καλύτερα συμπεράσματα για το θέμα της ωριαίας διδασκαλίας. Χάσαμε την ευκαιρία να μάθουμε τι ακριβώς ειπώθηκε από τον δάσκαλο κι ανάγκασε το γλυκύτατο κοριτσάκι να ρωτήσει 'Και η Ελλάδα, κύριε; Γιατί;'. Να είπε άραγε στους μαθητές ότι η ΕΕ απαρτίζεται από 27 χώρες, εκ των οποίων οι 16 διαθέτουν κοινό νόμισμα και οι άλλες 11 όχι; Να είπε ότι το ευρώ ήταν η σωτηρία της χώρας και τη χάσαμε; Να σχολίασε πόσο δυνατή έγινε η χώρα με το ευρώ και πόσο αδύνατη ήταν με τη δραχμή; Ποια άραγε ήταν η εισαγωγή του δασκάλου σε ένα τόσο πολύπλοκο ζήτημα; Είναι ικανός να διδάξει τέτοιου είδους έννοιες με τρόπο κατανοητό ή μήπως είναι ένας από αυτούς που αρνούνται την αξιολόγηση και δέχονται τα πυρά της ΔΑΚΕ;
Ερώτηση τέταρτη
Πάντως προκαλεί σοβαρά ερωτήματα η επιλογή του δασκάλου να αναφερθεί σε ένα τέτοιο δυσνόητο οικονομικό ζήτημα, το νόμισμα των ευρωπαϊκών κρατών. Το ωρολόγιο πρόγραμμα σίγουρα δεν προβλέπει εκτεταμένα μαθήματα πολιτικής και οικονομικής αγωγής για παιδιά τέτοιων ηλικιών, ενώ γενικώς υπάρχει μια τάση να αποφεύγεται η φόρτιση των παιδιών με αβεβαιότητες για το οικονομικό μέλλον, ιδίως από τους δασκάλους που θα πρέπει να καθησυχάζουν τους μαθητές. Καθοριστική αντιθέτως θεωρείται η διαχείριση του ζητήματος από τους γονείς που πρέπει να μιλούν ειλικρινά, αλλά κυρίως με αισιοδοξία. Ενδεικτικά δείτε ακόμα εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, και εδώ. Φοβάμαι ότι ο κυρ δάσκαλος υπερέβη τα εσκαμμένα, αλλά χαλάλι του γιατί έτσι δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσει το συναίσθημα για ένα από τα κόμματα που έφερε σε αυτό το χάλι τη χώρα και οδήγησε σήμερα στη συζήτηση για το αν και πότε θα φύγουμε από το ευρώ.
Το ευρώ είναι σαφέστατα το προτιμότερο νόμισμα, αλλά σίγουρα δεν είναι πανάκεια. Οι πολιτικές κάνουν καλό ή κακό ένα νόμισμα. Και δυστυχώς οι πολιτικές των τελευταίων ετών μας έφεραν σε αυτό το χάλι, εντός ευρώ.
Επίπεδο πέμπτης (τάξης δημοτικού)
Τέλος πάντων. Καλό θα ήταν το επιτελείο της ΝΔ πριν σκαρώσει το κατά τη γνώμη μου αποτυχημένο βίντεο να είχε μελετήσει τις ζωγραφιές αυτών των παιδιών, που φαίνεται πως κάτι έχουν καταλάβει από την οικονομική κρίση στην οποία έχουμε περιέλθει. Θα πρότεινα επίσης να διαβάσει αυτό το άρθρο, στο οποίο μαθητές μιλούν για την οικονομική κατάσταση. Φοβάμαι πως οι προτάσεις τους έχουν μεγαλύτερο ρεαλισμό. Σωστά, κύριε;
Εικόνα πρώτη
Περίπου 15 παιδάκια βρίσκονται στην αίθουσα την ώρα που ο δάσκαλος κάνει μάθημα περί των χωρών συναλλάσονται σε ευρώ. Εικόνα μάλλον ξένη με την πραγματικότητα, η οποία βρίσκει -πολλές φορές- μαθήτες να στοιβάζονται ανά τριάντα σε -πολλές φορές- ακατάλληλες αίθουσες.
Σκέψη δεύτερη
Πιθανότατα, ανάμεσα στα 15 παιδάκια του σποτ βρίσκονται τουλάχιστον 2-3 των οποίων ένας εκ των γονιών είναι άνεργος. Κι αυτό λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως στις ηλικίες 35-44 η ανεργία έχει πλέον σκαρφαλώσει στο 17,8%. Ίσως για αυτό κάποια από τα παιδάκια είναι συνοφρυωμένα πριν ακόμα ο δάσκαλος τελειώσει την απαρίθμηση των χωρών που βρίσκονται στο ευρώ.
Σκηνή τρίτη
Δεν είχαμε τη δυνατότητα να αποκομίσουμε καλύτερα συμπεράσματα για το θέμα της ωριαίας διδασκαλίας. Χάσαμε την ευκαιρία να μάθουμε τι ακριβώς ειπώθηκε από τον δάσκαλο κι ανάγκασε το γλυκύτατο κοριτσάκι να ρωτήσει 'Και η Ελλάδα, κύριε; Γιατί;'. Να είπε άραγε στους μαθητές ότι η ΕΕ απαρτίζεται από 27 χώρες, εκ των οποίων οι 16 διαθέτουν κοινό νόμισμα και οι άλλες 11 όχι; Να είπε ότι το ευρώ ήταν η σωτηρία της χώρας και τη χάσαμε; Να σχολίασε πόσο δυνατή έγινε η χώρα με το ευρώ και πόσο αδύνατη ήταν με τη δραχμή; Ποια άραγε ήταν η εισαγωγή του δασκάλου σε ένα τόσο πολύπλοκο ζήτημα; Είναι ικανός να διδάξει τέτοιου είδους έννοιες με τρόπο κατανοητό ή μήπως είναι ένας από αυτούς που αρνούνται την αξιολόγηση και δέχονται τα πυρά της ΔΑΚΕ;
Ερώτηση τέταρτη
Πάντως προκαλεί σοβαρά ερωτήματα η επιλογή του δασκάλου να αναφερθεί σε ένα τέτοιο δυσνόητο οικονομικό ζήτημα, το νόμισμα των ευρωπαϊκών κρατών. Το ωρολόγιο πρόγραμμα σίγουρα δεν προβλέπει εκτεταμένα μαθήματα πολιτικής και οικονομικής αγωγής για παιδιά τέτοιων ηλικιών, ενώ γενικώς υπάρχει μια τάση να αποφεύγεται η φόρτιση των παιδιών με αβεβαιότητες για το οικονομικό μέλλον, ιδίως από τους δασκάλους που θα πρέπει να καθησυχάζουν τους μαθητές. Καθοριστική αντιθέτως θεωρείται η διαχείριση του ζητήματος από τους γονείς που πρέπει να μιλούν ειλικρινά, αλλά κυρίως με αισιοδοξία. Ενδεικτικά δείτε ακόμα εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, και εδώ. Φοβάμαι ότι ο κυρ δάσκαλος υπερέβη τα εσκαμμένα, αλλά χαλάλι του γιατί έτσι δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσει το συναίσθημα για ένα από τα κόμματα που έφερε σε αυτό το χάλι τη χώρα και οδήγησε σήμερα στη συζήτηση για το αν και πότε θα φύγουμε από το ευρώ.
Το ευρώ είναι σαφέστατα το προτιμότερο νόμισμα, αλλά σίγουρα δεν είναι πανάκεια. Οι πολιτικές κάνουν καλό ή κακό ένα νόμισμα. Και δυστυχώς οι πολιτικές των τελευταίων ετών μας έφεραν σε αυτό το χάλι, εντός ευρώ.
Επίπεδο πέμπτης (τάξης δημοτικού)
Τέλος πάντων. Καλό θα ήταν το επιτελείο της ΝΔ πριν σκαρώσει το κατά τη γνώμη μου αποτυχημένο βίντεο να είχε μελετήσει τις ζωγραφιές αυτών των παιδιών, που φαίνεται πως κάτι έχουν καταλάβει από την οικονομική κρίση στην οποία έχουμε περιέλθει. Θα πρότεινα επίσης να διαβάσει αυτό το άρθρο, στο οποίο μαθητές μιλούν για την οικονομική κατάσταση. Φοβάμαι πως οι προτάσεις τους έχουν μεγαλύτερο ρεαλισμό. Σωστά, κύριε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου